Om Fredrikstad Sanitetsforening

Fredrikstad Sanitetsforening ble stiftet 9.juni 1905. Så vi har vært en del av Fredrikstads nærmiljø i over 100 år.Vi er fortsatt en aktiv og oppegående forening med ca. 250 medlemmer. Vi er tilsluttet Norske Kvinners Sanitetsforening som er Norges største Kvinneorganisasjon. Organisajonenes formål er forebyggende helsearbeide, miljøberedskap, omsorgsberedskap. Organisasjonen er partipolitisk nøytral. Fredrikstad Sanitetsforening har eget hus i J.N. Jacobsensgt. 20, bak Domkirken. Der foregår det meste av møtevirksomheten vår, og vi møtes hver onsdag. Formiddags-gruppe og kvelds-gruppe. Ingen møteplikt, bare møte-lyst.

Vår største inntektskilde er salg av ca 2.500 fastelavnsris hvert år. Videre selger vi Mai-blomster, vi har loppemarked, motevisning, Julemesse og forskjellige utlodninger. Men det er ikke bare "arbeid". Vi arrangerer hyggeaftner, sommer-tur, teater-tur, osteaften, pizza-aften. "Omsorg i nærmiljø" er et motto for vår forening.